Fotós hírek

Az OlympusToughTG-6 meggyőző képminőséget kínál lenyűgözően kompakt és rendkívül masszív kivitelben

Itt a teljesen új fejlesztésű, masszív Olympus Tough TG-6 fényképezőgép:bármilyen akcióra készen

2019. május 22, Hamburg – A Tough TG-6 fényképezőgéppel az Olympus a Tough sorozat új csúcsmodelljét mutatja be.

A Tough név a teljesen időjárásálló, víz alatti használhatóságot biztosító, illetve az ütésnek és más behatásoknak ellenálló Olympus fényképezőgépeket fémjelzi.

Az új TG-6 azonban már nem csak az Olympus népszerű, akciódús kalandokra szánt jellemzőivel – például a Field Sensor System rendszerével – valamint a legkisebb részleteket és ragyogó színeket visszaadó képminőséggel büszkélkedhet, hanem számos új fejlesztéssel és új tulajdonságokkal is.

Ezek közül is kiemelkedik az új víz alatti fotózásra optimalizált felvételi módok, a még sokoldalúbb makrófotó-opciók, valamint a megnövelt felbontással szemet gyönyörködtető megjelenítést biztosító kijelző.

A TG-6 július elejétől kapható, új és rendkívül praktikus kiegészítőkkel együtt a Tough fotós rendszer lehetőségeinek széleskörű bővíthetőségét kínálva.



Lenyűgöző ellenálló képesség mindenféle környezetben: kalandokra tervezve

A Tough sorozat és a TG-6 csúcsmodell fejlesztésének célkitűzése egy kézre álló, megbízható társ megalkotása az embert és gépet próbáló környezetben történő használatra optimalizálva: vízálló1 15méter mélységig, porálló1, ütésálló1 akár 2,1méter magasságból történő leejtés esetén is, törésálló1 100kg terhelésig, valamint fagyálló1 -10°C hőmérsékletig,illetve dupla védőlencsés objektív-kialakítást kapott a tökéletesen páramentes használhatóság érdekében.

Az új LB-T01 levehető objektívvédő hatékony védelmet kínál a karcolások ellen, valamint a PT-059búvártok akár 45 méter vízmélység esetén is biztosítja fotók és videók rögzítését (mindkét kiegészítő külön kapható).

A nagy népszerűségnek örvendő Olympus Field Sensor System segítségével helyadatokat, mélységet és magasságot, valamint levegő- és vízhőmérsékletet is menthetünk a fotók és videók kiegészítő adataiként.

Kiváló képminőség a különösen fényerős objektívnek, a nagy sebességű érzékelőnek és az Olympus legújabb fejlesztésű képprocesszorának köszönhetően

A kategória élvonalát képviselő F22 zoom objektív, illetve a rendkívül gyors, hátsó megvilágítású, nagy érzékenységű CMOS képérzékelő által a TG-6fantasztikus képek és videók készítésére alkalmas.

Az új digitális telekonverter a 4x optikai zoomfaktort megduplázza – tehát akár 8x zoom használatát teszi lehetővé.

A képszenzor üvegén található tükröződésmentesítő (AR) bevonat segít a szellemkép és a becsillanás hatásainak csökkentésében, míg a profi fotósoknak szánt OM-D E-M1X fényképezőgépből származó TruePic VIII képprocesszor a képzaj redukciójában és a gyenge kontraszttal jellemezhető képterületek felbontásának növelésében nyújt hathatós segítséget.

A RAW képmentés által a TG-6 biztosítja a szerkesztés lehetőségét az Olympus Workspace, illetve más, a TG-6 RAW fájlokat támogató képszerkesztő szoftverrel.

Egyedülálló makrórendszer a tökéletes közelképekhez – akár 1 cm tárgytávolsággal

A Tough TG-6 a lélegzetelállító közelképek készítéséhez fejlett, sokoldalú makrófelvétel-rendszert biztosít, melynek köszönhetően átléphetünk az emberi szem számára látható világ korlátain.

Mindössze 1 cm tárgytávolsággal és 7x3 legnagyobb nagyítással a fényképezőgép a mikroszkopikus világ csodáiról lenyűgöző minőségű felvételek készítését teszi lehetővé.

A makrórendszer négyféle felvételi móddal rendelkezik: a Microscope, Microscope Control, Focus Bracketing és Focus Stacking módokkal.

A Focus Stacking felvételi mód 3-10 felvétel készítésével finomhangolja a témák élességét és más beállításokat a sokoldalú felhasználhatóság és a még pontosabb végeredmény elérése érdekében.



Átfogó beállítást kínáló víz alatti felvételi módok és kiegészítők széles választéka a felszerelés bővítéséhez

A víz alatti felvételkészítés lehetőségeinek további bővítése érdekében a Tough TG-6 ötféle víz alatti felvételi módot kínál:az Underwater Wide, Underwater Snapshot, Underwater Macro, Underwater Microscope és Underwater HDR módokat.

Az egyes felvételi módok a beállításokat a különféle témáknak megfelelően optimalizálják.

A népszerű Underwater White Balance mód háromféle beállítási lehetőséggel gazdagodott, melynek köszönhetően a nagyobb mélységekre jellemző környezetnek megfelelő színkorrekció is választható.

A körkörös halszemeffekt eléréséhez az új, opcionális FCON-T02 halszemkonverter áll rendelkezésünkre – a kiegészítők által kínált széles körű felhasználhatóság további bővítését kínálva.

Árak, elérhetőség, jótállási idő meghosszabbítás, valamint víz alatti tippek és trükkök a MyOlympus weboldalon

Az új Tough TG-6 piros és fekete színben, az új kiegészítők mellett (a lentebb látható lista szerint) 2019 júliusának elejétől kapható,149.990.- HUF javasolt fogyasztói áron.

A már így is nagyszerű ár-érték arányhoz a hat hónapos jótállás-kiegészítés társul4, ehhez mindössze a gép regisztrálása szükséges a MyOlympus rendszerében:www.my.olympus.eu.
A búvárkodás szerelmesei további információt, tippeket és trükköket kaphatnak a Tough! sorozat fényképezőgépeivel a víz alatti világ  lenyűgöző felvételekkel történő megörökítéséhez a www.olympus.eu/underwater weboldalon.

Új kiegészítők a Tough rendszer bővítéséhez

A Tough fényképezőgépek egy sokoldalúan – például vízálló konverterekkel, védőtokkal, illetve a mélyebb merülésre való búvártokkal – bővíthető fotós rendszer alapját képezik.

Mindegyik kiegészítőt olyan masszív ellenálló képesség jellemzi, mint a fényképezőgépek, amelyekhez az Olympus mérnökei tervezték.

A TG-6 csúcsmodell megjelenésével együtt az alábbi új kiegészítők is bemutatkoznak:

> PT-059 búvártok az akár 45 méter mélységben is gondtalan fotózáshoz és videofelvétel-készítéshez.

A fényképezőgép vezérlőtárcsája a búvártokban is használható, így egyszerűen finomhangolható az expozíció korrekció a víz alatti témáknak és környezetnek megfelelően.

Két külső (UFL-3) vakuegység is csatlakoztatható a búvártokhoz, így többvakus rendszerrel dolgozhatunk, kifejezetten kompakt méretben.

> CSCH-127 szilikon váztok a fényképezőgép felületeinek karcolás elleni védelméhez – mely ráadásul megnövelt tapadást biztosít a biztos tartáshoz, például téli, vagy vízi sportok közben. LG-1LED fényvezetőt, illetve FD-1 vaku diffúzort is felhelyezhetünk a gépre a váztokkal együtt.

> LB-T01 objektívvédő az optika frontlencséjének karcolás és szennyeződés elleni védelmére.

A védőlemezek nyitása-zárása egyszerűen, az él elforgatásával végezhető – mely akár kesztyűvel is gondtalan használhatóságot biztosít.

> FCON-T02 halszemkonverter a körkörös és az átlós halszemeffekt közötti gyors és egyszerű váltáshoz.

A konverter használatához a külön megvásárolhatóCLA-T01 konverter adapter használata is szükséges.

> UC-92 lítium-ion akkumulátortöltő az LI-92BTough fényképezőgép-akkumulátor kb. 2,5 óra alatt történő teljes töltéséhez a gép USB csatlakozóján keresztül.

A Tough! TG-6 jellemzőiről és kiegészítőiről további információ a www.olympus-europa.com/tough oldalon érhető el.

A termékjellemzők bejelentés nélküli változtatásának joga fenntartva. A legfrissebb információk az Olympus weboldalán érhetők el:
www.olympus-europa.com

 


1. Vízálló a 8.JIS/IEC(IPX8)védelmi osztálynak megfelelően (az Olympus tesztelési eljárásai alapján). Porálló a 6. JIS/IEC (IP6X) védelmi osztálynak megfelelően (az Olympus tesztelési eljárásai alapján). Ütésálló a MIL-STD810F szabvány szerint (az Olympus tesztelési eljárásai alapján). Fagyálló és törésálló az Olympus tesztelési eljárásai alapján.
2. A legnagyobb látószögnél - 25mm (35mm ekvivalens érték)
3. 35mm ekvivalens érték
4. A vásárlás helyén érvényes jogok szerinti kötelező jótállási idő meghosszabbítása hat hónappal

Nyomtatás

A Nikon firmware-frissítést adott ki a Nikon Z 7 és a Nikon Z 6 fényképezőgéphez

Az új firmware-rel megérkezik a Szemérzékelő AF funkció, a kedvezőtlen fényviszonyok közötti AF-érzékelési tartomány nagyobb lesz, valamint bekerül a rendszerbe a gyors sorozatfelvétel (kiterjesztett) módban is használható AE-követés.

Amszterdam, Hollandia, 2019. május 16.:  A Nikon ma bejelentette a 2.0-s firmware-verzió kiadását, amely tovább fokozza a teljes képes tükör nélküli fényképezőgépei, a Nikon Z 7 és Nikon Z 6 teljesítményét.



A frissítéssel érkező alább fontos funkciók tovább bővítik a vizuális kifejezési lehetőségek körét:

1. Szemérzékelő automatikus élességállítás (AF) állókép módban

2. Kedvezőtlen fényviszonyok közötti AF-érzékelési tartomány kiterjesztése

3. Az automatikus expozíció (AE) követési funkciója már gyors sorozatfelvétel (kiterjesztett) módban is használható

A 2.0-s firmware-verzió elsődleges funkciói

1. Szemérzékelő automatikus élességállítás (AF) állókép módban

Az új Szemérzékelő AF funkció automatikusan észleli az emberi szemeket az automatikus AF-mezőt használó (AF-S, AF-C) módban, és az észlelt szemekre állítja az élességet.

Több ember szemének észlelése esetén a választógomb vagy a segédválasztó segítségével kiválaszthatja, hogy melyik szemre állítson élességet a fényképezőgép – még az elektronikus kereső használatakor is.

A kép elkészítése után a felhasználó könnyedén ellenőrizheti, hogy a felvétel éles-e.

Ehhez csak az „OK” gombot kell megnyomni, amellyel ráközelít a szemre, amelyet megpróbált élesre állítani.

A Szemérzékelő AF funkció működését bemutató mintakép (csak illusztráció)


2. Kedvezőtlen fényviszonyok közötti kibővített AF-érzékelési tartomány

Az új firmware-rel még gyorsabb automatikus élességállításra van lehetőség sötét vagy gyengén megvilágított jelenetek rögzítésekor – mind állóképek, mind videók rögzítésekor.

A AF érzékelési tartományát* a Z 7 fényképezőgépen −1 Fé értékről –2 Fé értékre, a Z 6 modellen pedig –2 Fé értékről –3,5 Fé értékre terjeszti ki.

Ha a Z 6 gyenge fényviszonyok közötti AF-funkciója engedélyezve van, a kedvezőtlen fényviszonyok között rendelkezésre álló AF-érzékelési tartomány* –4 Fé értékről −6 Fé értékre bővül**, így a fényképezőgép sötétebb környezetben is képes lesz az automatikus élességállításra.

3. AE (automatikus expozíció) követés gyors sorozatfelvétel (kiterjesztett) módban

Korábban a rendszer a gyors sorozatfelvétel első felvételénél zárolta az expozíciót. A 2.0-s firmware azonban már támogatja az AE (automatikus expozíció) követést a gyors sorozatfelvétel (kiterjesztett) módban, és ennek köszönhetően a fényképezőgép már az élességhez (AF-követés) hasonlóan az expozíciót is követni tudja. Ez biztosítja, hogy a gyors sorozatfelvétel során készített képek ne csak élesek legyenek, hanem az expozíciójuk is optimális maradjon – még akkor is, ha a fényerő a sorozatfelvétel készítése közben megváltozik.

Az új firmware(ingyenesen)letölthető a innen


Megjegyzések

* Állóképek készítése AF-S módban, ISO 100 beállítással, f/2,0 objektívvel, 20 °C-on
** A kedvezőtlen fényviszonyok mellett használható AF-érzékelési tartomány a Z 7 fényképezőgépen nem haladja meg a −4 Fé értéket.




Nyomtatás

A Canon új ikonikus objektívje, az RF 85mm F1.2L USM a Canon eddigi legnagyobb felbontását kínálja

2019. május 8. – A Canon Europe, a világ vezető objektív gyártója, a fotósok iránti folyamatos elkötelezettségére épít a Canon ikonikus, 85mm f/1.2L objektíve,az

RF 85mm F1.2L USM legújabb generációjának piacra dobásával.

 

A mai napig kapható Canon objektívek között a legnagyobb felbontást kínálja.

A szupergyors rekesznek és a kiemelkedő AF-sebességnek köszönhetően ideális élethű portrék és esküvői fotók készítéséhez.

A Canon februári objektív fejlesztésről szóló bejelentése után az RF 85mm F1.2L USM az első a hat RF objektív közül, amelyet a Canon 2019-ben mutat be.

 

Ez az objektív, amelyet a Canon európai nagykövete, a díjnyertes FéliciaSisco is kipróbált, a legendás EF 85mm f/1.2L II USM felhasználóit a következő teljesítményszintre emeli.

Mind a hat RF objektív hihetetlen minőséget és sokoldalúságot nyújt azok számára, akik tökéletes felvételeket szeretnének.


Lenyűgöző felbontás minden részlethez

Az EOS R rendszerhez tervezett RF bajonett újradefiniálja a fotográfia és a videográfia lehetőségeit, biztosítva a felhasználók számára a készségeik fejlesztését és korlátok nélküli, kreatív módon történő felvételek készítését.

A technológiai fejlődésnek és a felhasználói visszajelzéseknek megfelelően fejlesztett RF 85mm F1.2L USM az RF bajonettspeciális lehetőségeit alkalmazza a képminőség, valamint az objektív és a full-frame tükör nélküli kamera test közötti kommunikáció javítására.

A 85 mm-es rövid teleobjektív optimális fókusztávolságot biztosít a portrékhoz és gyönyörködtető látószöget az arcképekhez.

Az RF 85mm F1.2L USM amásodik olyan objektív a Canon sorozatában az EF 35mm f/1.4L II USM után, amely a Canon egyedülálló BR optikai technológiáját használja, amely hatékonyan korrigálja az axiális színhibát, amely teljes mértékben nem korrigálható a hagyományos üveglencsék kombinációjával – javítva a felbontást és az élességet.

Az aszférikus és az UD objektív elemei csökkentik az objektív eltéréseit, lehetővé téve a lenyűgöző optikai teljesítményt, így biztosítva a hihetetlenül magas képminőséget mindegyik felvételnél.

Nagy sebesség, kiváló minőség

Az RF 85MM F1.2L USM a Canon egyik leggyorsabb rekesznyílású autofókusz objektívje a teljes képernyős tükör nélküli kamerákhoz.

A gyors f/1.2 rekesznyílás lenyűgöző sekély mélység-élességet, elmosódást és háttér-elkülönítést hoz létre.

Az objektív rekesznyílása kiugrasztja a témát a képből, míg a 9 lamellás blendekialakítás kiemeli a témát a finoman elmosódott háttérből, amely ideális a portrék fényképezéséhez. Az ultra széles rekesznyílás 50%-kal több fényt ad át, mint egy f/1.4 objektív – -6EV (EOS R) és -5EV (EOS RP), ami kihívást jelentő fényviszonyok között is lehetővé teszik a profi fotózást. - megragadva légkört minden pillanatban.

 

Ugyanazt a gyűrűs típusú USM motort alkalmazva, mint az RF 50mm F1.2L USM esetén, az RF 85mm F1.2L USM biztosítja az éles fókusz gyors és pontos megtalálását, lehetővé téve az objektumok nyomon követését a keret körül mozogva.

Az új, nagy teljesítményű CPU-t és firmware-t használó új mikroprocesszorokkal együtt az objektív az EOS R rendszert használja az adatátvitel növelésére, ami gyorsabb működést és AF-t eredményez, hogy a másodpercnyi pillanatot tökéletesen elkapja a fotós.

Kivételes kezelés és tartósság

A Canon RF objektívéhez tartozik egy vezérlő gyűrű, ahol a beállítások a TV-hez, AV-hoz, ISO-hoz és az expozíciós beállításokhoz programozhatók - és amely hozzáad egy testreszabási réteget, így ideálissá téve az esküvői fotósok számára, akiknek mind a tökéletes őszinte pillanatokhoz, mind a gyönyörűen modellezett képekhez szükségük van a kiterjedt beállítási lehetőségekre.

Az objektív kézi vezérlésű fókusz gyűrűvel van ellátva, amely lehetővé teszi a kézi fókuszálást a fókuszáló gyűrű forgatásával, anélkül, hogy MF üzemmódra kellene átváltania.

Ideális a szabadban vagy a helyszínen történő fényképezéshez, az RF 85mm F1.2L USM rendelkezik az L-sorozat időjárásállóságával, az objektív tömítésével védve azt a szabadban vagy a helyszínen történő fényképezés során.

A díjnyertes esküvői fotós és a Canon nagykövete, Félicia Sisco megjegyezte:

„Esküvői és portréfotósként bíznom kell az eszközeimben, hogy összpontosíthassak a témára, és elmondhassam a történetüket.

A Canon ikonikus, 85mm f/1.2L objektívét több mint 20 éve használom a sebesség és a széles rekesznyílás miatt, amely gyönyörű képeket garantál még gyenge fényviszonyok mellett is.

Az új RF 85mm F1.2L USM jobb, mint amit valaha el tudtam képzelni.

Ez az objektív olyan mélység-élességet és elmosódást eredményez, amelyet más objektívvel lehetetlen elérni, és már tudom, hogy a legfontosabb kiegészítőim egyike lesz.

Kiemeli az alanyt a háttérből, és élesen összpontosít az alany szemére, amely egyszerűen lélegzetelállító, megragadva minden különleges pillanatot.”

 

RF 85mm F1.2L USM Főbb jellemzők:

•    Extrém nagy teljesítményű 85 mm-es fix objektív

•    85 mm-es fókusztávolság, amely ideális portrékhoz

•    Nagyon nagy f/1.2 rekesznyílás 9-es nyílással, a kiváló teljesítményért alacsony fényerő mellett és a sima háttér elmosódás érdekében

•    BR optika (Blue Spectrum refraktív optika) csökkenti a színhibát, biztosítva a legmagasabb képminőséget

•    Aszférikus és UD elemek biztosítják a kép legnagyobb felbontását

•    USM motor az egyenletes, szinte csendes működéshez

•    Vezérlő gyűrű - közvetlen vezérlés a Tv/Av/ISO beállítások mellett

•    Az ASC (Air Sphere Coating) megakadályozza, hogy fényfoltok és szellemképek rontsák a képminőséget

Félicia Sisco



 

 

 

 

 

 

 

Az esküvői fényképezésben több mint negyed évszázados tapasztalattal rendelkező francia Félicia stílusát meghatározza, hogy három szempontra összpontosít: az életre, az érzelmekre és a fényre.

Nyomtatás

VI. TransNatura Nemzetközi Természetfotó pályázat

A Sepsiszentgyörgyi VADON Egyesület meghirdeti a VI. TransNatura Nemzetközi Természetfotó    pályázatot.

A  pályázat nyílt, amatőr és profi fotósok egyaránt benevezhetnek a világ bármely pontjáról, kivételt képeznek a zsűri tagjai és a szervezők.

Alapkövetelmény, hogy a felvételeknek természetes élőhelyeken kell készülniük anélkül, hogy megzavarnák az élővilágot.

A felvételeken, csak vadon élő állatok szerepelhetnek, fogságban tartott állatokról készült felvételekkel nem lehet a pályázatra benevezni.

A művekkel két kategóriában lehet nevezni:

A kategória: Nyílt Bármilyen természetfotóval lehet nevezni (állat, makró, növény, táj stb.);

B kategória: Harc Olyan természetfotóval lehet nevezni, amely az élőlények harcát mutatja be egymással, a természet erőivel, a párzás jogáért, az élelemért, az élőhelyért, az életért stb;

 

PÁLYÁZATI NAPTÁR

Benevezési határidő: 2019. június 16.

Az alkotások zsűrizése: 2019. június 17. -30.

Eredményhirdetés: 2019. július 15.

Kiállításmegnyitó: 2019. október 4.

 

ZSŰRI

A beérkezett alkotásokat a következő nemzetközi zsűri bírálja el:

-Daróczi Csaba – Természetfotós, Magyarország;

-Haarberg Orsolya –Természetfotós, Norvégia;

-Magdó  István – a MFVSZ (Magyar Fotóművészek Vilagszövetsége) erdélyi alelnöke, Románia;

-Mircea Bezergheanu – Természetfotós, Románia;

-Dr.Szmolka István – Természetfotós, Románia;

 

DÍJAZÁSA

verseny keretében összesen 7 díj kerül kiosztásra:

TransNatura díj(fődíj): 1.000 euró;

A kategória:

I.díj –600 euró

II. díj –400 euró

III. díj –200 euró

B kategória:

I. díj –600 euró

II. díj –400 euró

III. díj –200 euró

 

NEVEZÉSI FELTÉTELEK

Egy pályázó kategóriánként legtöbb 4 képpel nevezhet be.

A pályázatra a képeket digitális, jpg formátumban kell benevezni.

A fotók hosszabbik oldala 1920 pixel kell legyen, 300 dpi-s felbontásban, de a mérete nem haladhatja meg a 10 MB-ot.

A fotóknak RGB színterűeknek kell lenniük.

A felvételek lényeges képi elemeinek módosítása nem megengedett.

A kép feldolgozása során csak a következő, teljes képre vonatkozó digitális korrekciók megengedettek: szintek  (levels), gradációs görbék (curves), színegyensúly (color balance), színezet/telítettség (hue/saturation) és fényerő/kontraszt (brightness/contrast), árnyékok/csúcsfények (shadow/highlight).

A szervezőknek jogukba áll bekérni az eredeti felbontású felvételeket, amennyiben a pályázó nem küldi be a szervezők által  kért  felvételt  kizárható a pályázatról.

A pályázatra beküldött pályamunkák semmilyen feliratozást, vízjelt nem tartalmazhatnak.

A  díjazott  és  kiállításra  beválogatott  képeket,  a szervezők utólag nagy felbontásban is bekérik, a pályázóktól.

Az utólag bekért képek jpg formátumban, 300 dpi-s felbontásban, a rövidebb oldala legalább 60 centiméter kell legyen és a hosszabb oldal nem haladhatja meg a 90 centimétert.


A pályázó a beküldött képeket a következőképpen kell, elnevezze:Kategória_Családnév Keresztnév__sorszám_kép címe

Példa: A_SzaboIstvan_01_Magany .jpg

A pályázó a fotók feltöltésével vállalja, hogy a feltöltött felvételek a saját szellemi termékei, ezért korlátozás  nélkül, szabadon teljes körű joggal rendelkezik felettük.

A pályázó a felvételek feltöltésével tudomásul veszi, hogy a felvételek bemutatásával okozott bármely személyiségi és szerzői jogsértésekért minden felelősség Őt terheli, beleértve a jogsértéssel bekövetkező  anyagi  felelősséget  is.

A  szervezők nem vállalnak felelősséget az ezek hiányából eredő jogvitákban.

A  felvételeket  a  pályázók  a www.vadon.ro,  honlapra tölthetik fel,  regisztráció  után.

A regisztrációkor megadott címeknek egyezniük kell a digitális felvételek címével.

Az eredményről mindenkit e-mailben értesítünk.

NEVEZÉSI DÍJA

nevezés egy kategóriába díj 10 euró, két kategóriába 15 euró (vagy az ennek megfelelő lej érték a hivatalos napi árfolyam szerint) amelyet a RO52BTRLRONCRT0235072401 (RON)

vagy RO02BTRLEURCRT0235072401  (EUR) számlaszámra kell utalni, vagy PayPal rendszerben

a   Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Kérjük utaláskor a pályázó nevének feltüntetését.

Bank SWIFT kódja: BTRLRO22

A szervezők a nevezést csak a nevezési díj befizetésének időpontjától tekintik érvényesnek.

A kiállítás anyagából készült digitális katalógus letölthető lesz a www.vadon.ro honlapróla kiállításmegnyitót követően.

A pályázó a regisztrációval elfogadja a pályázati feltételeket, és hozzájárul ahhoz, hogy a szervezők a felvételeket a kiállítás népszerűsítésének érdekében szabadon, a szerzői jog felhasználása nélkül használja.

Azok a pályázati munkák, amelyek nem felelnek meg a fent leírtaknak automatikusan kizáródnak a versenyből, valamint a feltételek el nem fogadása is kizárást jelent

További információ a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen igényelhető.

Nyomtatás

Kihirdették a 2019-es Sony World PhotographyAwards végső győzteseinek névsorát

●    Az Év Fotósa díját az olasz fotóművész, Federico Borella nyerte
●    A londoni díjátadó gálán kihirdették a tíz Professzionális kategória győzteseinek és döntőseinek névsorát is
●    A Nyílt, Ifjúsági és Diák versenyek nyerteseit is bejelentették
●    A képek elérhetők a www.worldphoto.org/pressweboldalon

A World Photography Organisation kihirdette a Sony World PhotographyAwards 2019 fotópályázat végső győzteseinek névsorát.

“FiveDegrees” című képsorozatáért az olasz fotóművész, Federico Borella vehette át

Az Év fotósa elismerést és a vele járó 25 000 dolláros pénznyereményt a Sony World PhotographyAwards londoni díjátadó gáláján.

A zsűri tetszését a fényképek érzékenysége és kiváló technikai megvalósítása mellett a képsorozat témája nyerte el, amely egy globális problémára hívja fel a figyelmet.

A Sony World PhotographyAwards egy olyan globális platform,amely részletes betekintést nyújt a kortárs fotóművészet kulisszái mögé.

A fotópályázat már ismert és feltörekvő fotósoknak egyaránt kiváló lehetőséget nyújt, hogy munkáikat széles közönség előtt bemutathassák.

Borella munkáját a zsűri a Professzionális verseny tíz kategóriagyőztesei közül választotta ki.

A nyertesek mellett kihirdették a kategóriák második és a harmadik helyezettjeinek névsorát is.

Mindemellett a Nyílt, (a legjobb egy képből álló pályamunkákat díjazza), Ifjúsági és Diák versenyek végső győzteseit is bejelentették a londoni díjátadó ceremónián, amelyen Nadav Kander,a Fotózás Művészetéhez Kiemelkedően Hozzájárulók idei díjazottja is jelen volt,hogy személyesen vehesse át az elismerést.

A győztes fotósok elismerésük mellé egy a Sony digitális képalkotó eszközeiből álló csomagot kapnak, munkájuk bekerül a fotópályázat hivatalos évkönyvébe, valamint képeiket bemutatják a Sony World PhotographyAwards 2019 kiállításán a londoni Somerset House-ban.
Az idei győztesek kiválasztásakor a zsűri számára fontos szempont volt, hogy a képek milyen módon értelmezik és tükrözik vissza a mindennapi életet és a világot alapjaiban befolyásolóproblémákat. „Rendkívül nehéz volt kiválasztani a legjobb fényképet, és a nevezések erősségét is tükrözi, hogy nem mindig volt egyetértés a zsűritagok között.

A munkák új szintre emelték az elvárásokat azzal, hogy próbára teszik a közönség a világról eddig alkotott képét és nézeteit” – mondta Mike Trow, a Professzionális versenyt elbíráló zsűri elnöke.

A World PhotographyOrganisation által szervezett Sony World PhotographyAwards a világ egyik legfontosabb fotós eseménye, amely az előző év legjobb kortárs fotóit díjazza. A fotópályázat 12. évében rekordszámú, 326997 nevezés érkezetta világ 195 országából.


Az Év Fotósa – Federico Borella, Olaszország

A FiveDegrees a harmincöt éves bolognai fotós, Federico Borella önálló projektje.

Borella klasszikus irodalom és fotóriporter mesterszakon szerzett diplomát, azóta szabadúszó fotóriporterként dolgozik.

Több mint tíz éves tapasztalattal rendelkezik a sajtófotózásban, emellett pedig fotóművész és fotóriporter szakokon oktat is.

FiveDegrees című képsorozata a dél-indiai Tamil Nadu mezőgazdasági közösségben elkövetett öngyilkosságokat dolgozza fel, valamint az elmúlt 140 év legsúlyosabb aszálya okozta elkeseredettséget tükrözi.

Borella egy Berkeley Egyetem által kiadott, a klímaváltozás és az öngyilkossági ráták közötti összefüggéseket feltáró tanulmány alapján vizsgálta a klímaváltozás hatásait a mezőgazdasági területre és az ott élő közösségre.

Borella megrendítő és erős képekkel mutatja be a tájat, emléket állít az elhunyt gazdáknak, és portrékon mutatja be a túlélőket.

„Mivel a globális felmelegedés egyre nagyobb mértékben hat ki életünkre – különösen a fejlődő és fejletlen államokban – egyre nagyobb szükségünk van olyan művészek munkájára, mint Borella” – tette hozzá Borella munkájával kapcsolatban Mike Trow, a Professzionális versenyt elbíráló zsűri elnöke.

A Professzionális kategória döntősei és győztesei:

A szakértőkből álló zsűri az alábbi művészek kivételes munkáit választotta ki, akik öttől tíz képig terjedő képsorozataikban, tíz alkategóriában bizonyították fotós és művészi rátermettségüket:

Építészet: Győztes: StephanZirwes, Németország, CutOuts – Pools 2018 című munkájáért
2. helyezett: TuomasUusheimo, Finnország / 3. helyezett: Peter Franck, Németország

Brief: Győztes: Rebecca Fertinel, Belgium, Ubunti – I Am BecauseWeAre című munkájáért
2. helyezett: Christina Stohn, Németország / 3. helyezett: Edward Thompson, Egyesült Királyság

Kreatív: Győztes: Marinka Masséus, Hollandia, Chosen [not] to be című munkájáért
2. helyezett: LeahSchretenthaler, Egyesült Államok / 3. helyezett: Pol Kurucz, Franciaország

Felfedezés: Győztes: Jean-Marc Caimi& Valentina Piccini, Olaszország, Güle Güle című munkájáért
2. helyezett: BouyanZhang, Kínai Népköztársaság / 3. helyezett: Karina Bikbulatova, Oroszország

Dokumentum: Győztes: Federico Borella, Olaszország, FiveDegrees című munkájáért
2. helyezett: BrentStirton, Dél-Afrikai Köztársaság / 3. helyezett: MustafaHassona, Palesztina

Tájkép: Győztes: YanWangPreston, Egyesült Királyság, Tothe South of theColourfulClouds című munkájáért
2. helyezett: Marco Kesseler, Egyesült Királyság / 3. helyezett: KerianDodds, Egyesült Királyság

Természet és élővilág: Győztes: JaspetDoest, Hollandia, Meet Bob című munkájáért
2. helyezett: Christian Vizl, Mexikó / 3. helyezett: MaelaOhana, Franciaország

Portré: Győztes: ÁlvaroLaiz, The Edge című munkájáért
2. helyezett: MassimoGiovannini, Olaszország / 3. helyezett: LatetitiaVançon, Franciaország

Sport: Győztes: Alessandro Grassani, Olaszország, BoxingAgainstViolence: The FemaleBoxers Of Goma című munkájáért
2. helyezett: KoheiUeno, Japán / 3. helyezett: Thomas Nielsen, Dánia

Csendélet: Győztes: Nicolas Gaspardel&PaulineBaert, Franciaország, Yuck című munkájáért
2. helyezett: YimingZhang, Kínai Népköztársaság / 3. helyezett: Cletus Nelson Nwadike, Svédország

Az Év Fotósa Nyílt kategóriában - Christy Lee Rogers, Egyesült Államok

A Nyílt kategória az egyedülálló képek erejét mutatja be.

A zsűri azokat az önálló képeket választotta ki, amelyekötvözik a figyelemre méltó képi narratívát a technikai tökéletességgel.

A Nyílt kategória tíz győztese közül a zsűri Christy Lee Rogers Harmony című munkáját találta a leghatásosabbnak, így Rogers nyerte el Az Év Fotósa Nyílt Kategóriában díjat és a vele járó 5000 dolláros pénznyereményt.

Rogers nemzetközileg ismert fotós, aki képeingyakran víz és villámok művészi ábrázolásával teremt drámai hatást.

A Harmony a művész Muses sorozatából származó képe, amelyet az emberiség szépsége és sebezhetősége ihletett.

Rogers különleges hangulatú munkáján a fény, a sötét, a színek kontrasztjaival játszik a mozgó, víz alá merülő testek megjelenítésekor, ezzel a barokk festmények képi világát idézi.

„Megtisztelő számomra, hogy fotósként is elismertek, mert az emberek hosszú éveken keresztül festőként hivatkoztak rám.

Rendkívül hálás vagyok, hogy részese lehetek a fotós közösségnek és megnyerhettem ezt a gyönyörű díjat” – mondta győzelmével kapcsolatban Rogers.

Az Év Fotósa Ifjúsági kategóriában – Zelle Westfall, Egyesült Államok, 18 éves
Az Év Ifjúsági Fotósa díját az atlantai diákfotós, ZelleWestfall nyerte, aki Abuot című fényképével a “Sokszínűség” témáját dolgozta fel.

Westfall a következőket nyilatkozta munkájáról: „Abuot egy iskolai jóbarátom, nála viccesebb embert nem ismerek a világon. Napjainkban elárasztották a médiát a különböző bőrfehérítő termékek, ezért fontosnak tartom felhívni a figyelmet a sötétbőrű nők szépségére, akiket számos támadás ér “túl sötét” bőrük miatt.” Az ifjúsági kategóriában 12 és 19 év között fotósok nevezhettek.

 

 

 

 

Az Év FotósaDiák kategóriában - Sergi Villanueva, Spanyolország, UniversidadJaume I, 25 éves
A zsűri a valenciai születésű SergiVillanuevanak ítélte az Év Diák fotósa díjat, “La Terreta, an evocative portrayal of his homeland through the local orange farming and harvesting process” című fotósorozatáért.

Villaneuva az UniversidadJaume I egyetem hallgatójaként jelentkezett a versenyre.

Győzelméért az egyetemet 30 000euró értékű Sony képalkotó eszközcsomag illeti meg.

A Fotózás Művészetéhez Kiemelkedően Hozzájárulók díja – Nadav Kander

A londoni Nadav Kander az egyik legkiemelkedőbb kortárs fotós, akit generációjának legsikeresebb művészei között tartanak számon.

Kander számos műfajban képviselteti magát, híres munkái között atmoszférikus tájképek és hírességek portréi is megtalálhatók.

A díjjal a zsűri Kander sokszínűségét, erejét és a fotóművészethez való jelentős hozzájárulását ismeri el.

A végső nyertesek névsorával, a márciusban kihirdetett Nyílt verseny tíz kategóriájának, valamint a 62 Nemzeti díj győzteseivel immáron teljessé vált a 2019-es Sony World PhotographyAwards díjazottjainak listája.

 

A győztes és shortlistes fényképek megtekinthetők a Sony World PhotographyAwards 2019 kiállításán, a londoni Somerset House-ban 2019. április 18. és május 6. között, majd azt követően világkörüli útra indulnak.

További információk a kiállításról: www.worldphoto.org/2019exhibition

 

Sony World PhotographyAwards

A Sony World PhotographyAwards célja egy a fotós kultúra folyamatos fejlődését elősegítő felület létrehozása.

A Fotózás Művészetéhez Kiemelkedően Hozzájárulók díjával a zsűri elismeri a fotózás fejlődésének jelentős mérföldköveit, valamint széles közönség előtt mutatja be a jövő tehetséges fotósainak munkáit a Professzionális, Nyílt, Ifjúsági és Diák kategóriák versenyeiben.

A Sony elkötelezett támogatója a fotózás művészetének, így az elismerések mellett a Grant ösztöndíj programon keresztül további segítséget nyújt a nyerteseknek céljaik elérésében.

A program a Diák és Professzionális kategória kiválasztott fotósainak 3500 és 7000 dolláros anyagi támogatást nyújt személyes projektjeik fejlesztésére.

A 2020-as Sony World PhotographyAwards fotóversenyre 2019. június 1-től ingyenesen lehet nevezni a www.worldphoto.org weboldalon.

Zsűritagok – Sony World PhotographyAwards 2019
●    Professzionális verseny: Mike Trow (elnök), szerkesztő, fotós, tanácsadó / Erin Barnett (kiállítás és gyűjtemény igazgató, International Center of Photography, Amerikai Egyesült Államok) / Brendan Embser (főszerkesztő, Aperture, Amerikai Egyesült Államok) / Emma Lewis (bíró és kurátor-helyettes, Tate, Egyesült Királyság) / Liu Heung Shing, (alapító, International Center of Photography, Kína) / Isabella van Marle (galéria és művészi kapcsolatok vezető, Unseen Amsterdam, Hollandia)

●    Nyílt, Ifjúsági és Nemzeti díj kategóriák: Rebecca McClelland, fotóigazgató és művészeti vezető, aSaatchiSaatchi&Prodigious (Egyesült Királyság).

●    Diák kategória: Jason Baron (Fotós kreatív igazgató, BBC Creative), Bruno Bayley (főszerkesztő, MagnumPhotos) és Jeff Hamada (alapító, szerkesztő, BOOOOOOOM).

Nyomtatás